I dag må de fleste festivaler og lignende ha en eller flere sponsorer bak seg for å få tingene til å gå rundt. Dette skyldes at kostnadene er skyhøye, ikke minst i forhold til mat og lignende. Mye av kostnadene kommer i forkant av selve arrangementet, så her må man selvsagt ha investorer. Så kan man lure på hvorfor man trenger å ha sponsorer. Dette er selvsagt for å sikre at man kan legge billett prisene på et fornuftig nivå. For selv om arrangørene ønsker å gå med profitt, så er det et element av idealisme i det hele. Man ønsker å gi publikum en opplevelse utenom det vanlige og, spesielt i Norge, gi publikum muligheten til å oppleve verdenskjente artister live!
Dette er fullt mulig og ser man på sponsor siden til Kvinesdal rock; http://www.kvinesdalrockfestival.no/sponsorer/ , så er disse navnene ikke direkte forbundet med rock. Så det er fullt mulig å finne sponsorer som ønsker å nå et størst mulig publikum, uten å ha en spesifikk publikumsgruppe i tankene. Når man ser på det på denne måten blir dette mye enklere og det er flere tilgjengelige sponsorer. Så det kan lønne seg å tenke litt utenfor boksen på dette området.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>